Deze campagne gaat zich uiteindelijk richten op de consument die specifiek een product zoekt. De consument heeft in zijn zoektocht de keuze gemaakt voor een product en wilt deze kopen voor een zo laag mogelijke prijs. Op dit moment kun je toeslaan met een concurrerende prijs en jouw USP’s.
Voorbeeld zoekterm: ‘Eastpak laptopbag 8321’
Biedingen: hoog(!)
Prioriteit: laag
Negatives: artikelnummers van producten waarmee je eventueel niet kunt concurreren of welke je bij een verkoop niets opleveren.
De campagnes filteren zichzelf aan de hand van de ingestelde prioriteit. Specifieke zoekwoorden zullen altijd terecht komen in de merkcampagne aangezien ze niet worden getoond in de hogere prioriteit merkloze campagne. Hetzelfde geldt voor de relatie tussen de merkcampagne en de artikelcampagne.
Deze strategie vereist tijd en inzicht in je assortiment. Al met al zul je de campagnes moeten blijven verbeteren door het experimenten met biedingen en het toevoegen van negatives. Op lange termijn zal deze strategie je meer conversies opleveren.
Vragen over het optimaliseren van je Google Shopping campagne? Neem vrijblijvend contact met ons op door te bellen naar Orange Juice +31 (0)26 327 40 45