Oké, er zijn 'diepere inzichten', maar wat zijn deze dan precies? In onderstaand overzicht een beknopte samenvatting van alle nieuwe inzichten die je op kunt doen en waar je je strategie op kunt toetsen.
Product impressies
Track hoe vaak het product gezien is op categorie pagina’s of in lijsten. Met Enhanced E-commerce is het mogelijk om niet alleen kliks op producten, maar ook impressies te meten.
Product kliks
Track wanneer er geklikt wordt om naar de product detail pagina van een product toe te gaan. Producten met een laag conversieratio kunnen aangevuld worden met relevante informatie.
Product detail beeld
Bekijk wanneer de product details van een product worden bekeken. Met dit rapport is het mogelijk om te bekijken bij welke specifieke producten veel technische informatie gevraagd wordt door de consument.
Populariteit producten
Bekijk welke kleur of welke maat het meest populair is per product. Ontdek de voor jouw doelgroep interessante kleuren en modellen.
Implementatie.
Winkelwagen toevoeging/verwijdering
Bekijk wanneer een product is toegevoegd of wordt verwijdert vanuit de winkelwagen.
Winkelwagen achtergelaten
Bekijk wanneer een volle winkelwagen wordt achtergelaten en welke producten in de winkelwagen zijn achtergebleven.
Checkout Flow
Elke stap van de check-out kan worden getracked om drop-off punten te kunnen herkennen en deze punten te verbeteren. Zijn de verzendopties wel goed genoeg, of werkt een betaalmethode niet?
Transacties
Bekijken welke producten uiteindelijk zijn gekocht.
Retouren
Bekijk statistieken aan de hand van het aantal geretourneerde producten.
Implementatie.
Interne promoties
Bekijk het resultaat van promoties op de website zelf (bijv. sale banner in de openingsheader van je website).