De fabrikant produceert al ruim 100 jaar eetbaar papier gebaseerd op aardappelzetmeel, olijfolie en water. Het product is suikervrij en bevat geen E-nummers. Een verantwoord product dat onder meer wordt gebruikt door producenten van kokosmakronen en ambachtelijke bakkerijen. De fabrikant levert eetbaar papier in grote volumes aan internationale klanten, waarbij in het verleden bleek dat de kleinere orders in het gedrang komen. Hiervoor is nu de nieuwe webshop gelanceerd, zodat ook de kleinere orders voor eetbaar papier en ouwels snel en uit voorraad geleverd kunnen worden.
Eetbaar papier online kopen

Eind september 2017 is de nieuwe webshop www.primus.direct gelanceerd, een online winkel voor het bestellen van eetbaar papier, ouwels en eetbare decoratie. De webshop is een initiatief van de fabrikant Primus Wafer Paper, gevestigd in Oostzaan.
De webshop levert eetbaar printpapier, ouwels en diverse decoratieve eetbare producten. Denk hierbij aan producten als eetbare roosjes (voor op een bruiloftstaart), eetbare muffinbakjes en eetbare servetten. In eerste instantie is de webshop bedoeld voor klanten in Nederland en België, maar later wordt ook uitbreiding naar andere landen verwacht. Al vrij snel na de lancering zal ook de mogelijkheid worden toegevoegd om eetbare producten te personaliseren met een eigen logo, zodat bakkerijen gepersonaliseerde broodlabels (ouwels) kunnen bestellen.
Orange Juice heeft het ontwerp voor de webshop gemaakt en de webshop gerealiseerd op basis van uCommerce. Aangezien Orange Juice heeft gekozen voor Umbraco als Content Management Systeem voor internetprojecten, is de keuze voor uCommerce een logisch vervolg. Voor het verwerken van online betalingen is een implementatie van de Adyen betaalmodule uitgevoerd. Voor het personaliseren van producten wordt een HTML-editor toegevoegd aan de webshop, deze technologie is door Orange Juice zelf ontwikkeld.
De commercieel directeur van Primus Wafer Paper, Wouter Smits, geeft aan dat hij op termijn nog veel meer producten verwacht op te nemen in het assortiment op de webshop. Met name op het vlak van ‘edible branding’ verwacht Wouter een aanzienlijke groei. Hiermee wordt ingespeeld op de behoeften van producenten en bakkerijen om een eetbaar logo op voedingsmiddelen aan te brengen. Edible branding gaat dankzij deze ontwikkelingen verder dan gepersonaliseerde broodlabels. Ook producten als een saucijzenbroodje of mueslireep kunnen hiermee voorzien worden van een logo.
Orange Juice is de komende drie jaar verantwoordelijk voor de exploitatie van de webshop. Zowel voor het realiseren van functionele uitbreidingen, de inbound marketing (traffic genereren) als de werkzaamheden die horen bij conversie optimalisatie wordt Orange Juice ingeschakeld. Denk bij de laatste categorie aan zaken als A/B testen, het optimaliseren van de customer journey door gebruikersonderzoek en data analyse. Er is door Primus Wafer Paper en Orange Juice gekozen voor een intensief partnership en een meerjarige overeenkomst.