Zelf een advertentie ontwerpenSelf-service advertisement platform

DPG Media logo kleur
Editor Banner
Editor Banner
Voorbeeld8
Voorbeeld19
Voorbeeld12
Voorbeeld3
Voorbeeld5
Voorbeeld18
Voorbeeld2
Voorbeeld4
Voorbeeld13
Voorbeeld20
Voorbeeld6
Voorbeeld14
Voorbeeld15
Voorbeeld21
Voorbeeld16
Voorbeeld7
Voorbeeld11
Voorbeeld17
Voorbeeld10
Voorbeeld22
Voorbeeld9
Voorbeeld1

De klant en de uitdaging

DPG Media is een toonaangevende mediagroep in Nederland en België, met titels als AD, Volkskrant, Trouw, Parool en meerdere regionale dagbladen. Daarnaast bestaat het uit radiozender Qmusic en vele landelijke websites als Independer en hln.be, de populairste nieuwssite in België. Voor die laatste site wil DPG Media in 2016 dat adverteerders online zelf advertenties en campagnemateriaal kunnen ontwerpen. Aan Orange Juice om dit te verwezenlijken.

The Customer

De resultaten

Voor DPG Media hebben we het self-service advertising platform mediablend.be gerealiseerd, inclusief klantportal. Via het platform kan een adverteerder eenvoudig zelf een bannercampagne starten, welke vervolgens wordt vertoond tussen het nieuws op hln.be. De adverteerder kan hiervoor een bestaande banner uploaden of online een banner maken. Voor het ontwerpen van banners hebben we een online editor aan het platform toegevoegd. De in onze portal aangemaakte campagnes worden rechtstreeks afgeleverd in het advertentie platform DoubleClick van Google.

The Results

"“Via mediablend kunnen we op korte termijn, snel en efficiënt beslissen om een campagne uit te voeren. Op deze manier kunnen we kort op de bal spelen.” Kris Sierens - Rooftop May"

Zelf regelen

Om te starten met online reclame maken, kiezen adverteerders in welke regio ze willen adverteren, een advertentiepakket, de gewenste looptijd van de campagne en de startdatum. Er zijn verschillende advertentiepakketten beschikbaar, variërend van 10.000 views tot 200.000 views. Een campagne duurt minimaal twee weken. Voor een langere looptijd kan de bannercampagne na afloop eenvoudig verlengd worden.

The Packages

"Vooral de pragmatische aanpak en technologische kennis maakt dat wij voor innovatieve projecten graag samenwerken met Orange Juice."

Jeroen
Jeroen Swiers

Digital Development Manager bij DPG Media

Online ontwerpeditor

Vervolgens kan de adverteerder zelf een banner maken. Om dit mogelijk te maken heeft Orange Juice een gebruiksvriendelijke online ontwerpeditor ontwikkeld waarmee adverteerders verschillende bannertemplates naar eigen wens kunnen aanpassen. Indien gewenst kan er ook gestart worden vanuit een blanco ontwerp. Door het uploaden van foto’s en een logo, het toevoegen van teksten en het kiezen van de juiste kleuren kunnen de banners volledig gepersonaliseerd worden.

Mogelijkheden voor publicatie

Een bijzondere eigenschap van deze editor is dat er op basis van het ontwerp automatisch een set van drie banners wordt gegenereerd. Door middel van een algoritme wordt het ontwerp op drie banners met verschillende afmetingen toegepast. Met meerdere banners heeft DPG Media meer mogelijkheden voor publicatie op haar websites.

In hoofdlijnen

  1. Een self-service advertising platform inclusief klantportal
  2. Een online ontwerpeditor waarmee adverteerders zelf advertenties en campagnes kunnen ontwerpen
  3. Een tweede online ontwerpeditor speciaal voor overlijdensadvertenties
The Highlights

Data en dashboards

Naast het aanmaken van de bannercampagnes, biedt de klantportal ook inzicht in de performance van campagnes. Hoe vaak zijn de banners getoond? Hoeveel potentiële klanten hebben geklikt? De resultaten worden per dag en per campagne weergegeven. Met het self-service advertising platform krijgen adverteerders dus zelf de regie over hun bannercampagnes.

Dashboard

Recent heeft DPG Media enkele titels en websites overgenomen van Sanoma Nederland.

Sanoma Nederland is de Nederlands grootste uitgever van magazines en eigenaar van de populaire website NU.nl.

Familieberichten

Vorig jaar hebben we een tweede module voor mediablend.be gerealiseerd, genaamd Familieberichten. Met deze module kunnen uitvaartondernemers ook online de overlijdensadvertenties in de krant opgeven. Ze kunnen kiezen voor een krant, formaat en verschijningsdatum(s). Het rouwbericht kan vervolgens opgemaakt worden in een online ontwerpeditor, ontwikkeld door Orange Juice.