Toonaangevende internetprojecten
Personalisatie voor één van de grootste webwinkels van NederlandVeel consumenten sturen foto's in, onder andere van de fotoproducten. HEMA publiceert deze vervolgens op Instagram.
Toonaangevende internetprojecten
Personalisatie voor één van de grootste webwinkels van NederlandIn 1926 opende HEMA haar eerste winkel. Sindsdien is de onderneming uitgegroeid tot de grootste franchisegever van Nederland. In al die jaren is HEMA loyaal gebleven aan haar merk: uniek, betrouwbaar en toegankelijk. Vanzelfsprekend moet zo’n groot bedrijf als HEMA ook meegaan met de tijd. Daarom wordt in 2009 nagedacht over het personaliseren van diverse fotoproducten. HEMA vraagt Orange Juice om een e-commerce oplossing te realiseren inclusief online ontwerpeditor.
"Iedereen bij HEMA deelt dezelfde passie: het dagelijks leven leuker en makkelijker maken!"
"Wij hebben vrijwel dagelijks contact met het team bij Orange Juice en kunnen zo razendsnel schakelen en bijsturen. En dat al ruim 10 jaar!"
De foto snelservice van HEMA is een geavanceerde webapplicatie die digitale foto’s omzet in echte afdrukken. Eindgebruikers kunnen vanaf elke locatie en elk device hun foto’s uploaden en de afdrukken in een handomdraai bestellen. Binnen 20 minuten liggen de afdrukken klaar bij de dichtstbijzijnde HEMA vestiging. Door de processen te automatiseren kunnen we binnen 30 minuten van online ontwerpeditor naar een stapeltje echte foto’s in één van de ruim 600 HEMA vestigingen in binnen en buitenland.
HEMA biedt online cadeaukaarten aan middels een e-commerce module van Orange Juice. Deze cadeaukaarten worden zowel aan zakelijke gebruikers als aan consumenten verkocht. Je kunt hierbij kiezen voor een digitale of fysieke cadeaukaart. Om de cadeaukaart persoonlijker te maken, heeft Orange Juice een ontwerp editor gerealiseerd. Hiermee kunnen gebruikers de cadeaukaart met foto’s en teksten personaliseren, zodat de ontvanger verrast wordt met een persoonlijke boodschap. Zo maak je met dit cadeau iedereen blij. Deze e-commerce toepassing is een mooi voorbeeld van digitaal succes door het personaliseren van producten.
Veel consumenten sturen foto's in, onder andere van de fotoproducten. HEMA publiceert deze vervolgens op Instagram.
Op HEMA Tickets kunnen eindgebruikers e-tickets bestellen voor onder andere pretparken, dierentuinen, museum, festivals en theater. Met ticketacties kent het e-commerce platform een hoge piek in het aantal gebruikers. In dat geval is het belangrijk dat de onderliggende infrastructuur flexibel en schaalbaar is. Voor dit project heeft Orange Juice een backoffice op maat ontwikkeld met een uitgebreid voorraadsysteem en tijdige signalering om de verkoop goed te laten verlopen.