Een digitale vernieuwing in de zorgsector.

Voor Livio hebben wij twee Umbraco websites mogen realiseren en ondersteunen wij bij verschillende online marketing werkzaamheden.

De grootste uitdaging binnen de samenwerking was om de verschillende doelgroepen van Livio zo goed mogelijk te bedienen met de website. Eén doelgroep is de digitaal onderlegde oudere en de andere doelgroep is de mantelzorger. Deze twee verschillende groepen hebben allebei een andere informatiebehoefte en aanpak nodig. Daarnaast was het een uitdaging om meer regionale naamsbekendheid te creëren voor Livio onder de (potentiële) doelgroepen. 

Begin 2020 heeft Livio een nieuwe strategie gekozen. En daarbij hoort natuurlijk ook een nieuwe website. De bestaande website was namelijk verouderd en er ontbrak een samenhang tussen de vele informatieve pagina’s. De opdracht werd om vanuit de nieuwe strategie ook de customer journey opnieuw uit te denken, zodat de verschillende doelgroepen eenvoudig de juiste informatie kunnen vinden op de website. 

Beide websites functioneren uitstekend. Bij Livio staan eenvoud en gebruikersvriendelijkheid centraal, zowel voor de voorkant als de achterkant van de website. Op basis van het Umbraco CMS kunnen alle medewerkers in onze organisatie eenvoudig wijzigingen doorvoeren. Dankzij de data analyses weten we dat we kwalitatief hoogwaardige websitebezoekers genereren met de nieuwe website. En met het online dashboard van Google Datastudio kunnen alle marketingmedewerkers meekijken met de performance van de website en campagnes. Op basis van de data weten wij dat het aantal zoekopdrachten gerelateerd aan vacatures met 36% is gestegen. En het aantal sollicitaties via de website is met 65,5% gestegen ten opzichte van het voorgaande jaar.

Livio: specialist in de ouderenzorg

Livio is een zorgaanbieder die gespecialiseerd is in ouderenzorg. In de wijde omgeving van Enschede vergroot Livio het welzijn van de cliënt met grote aandacht voor de eigen regie. Naast de ouderenzorg biedt Livio ook zorg aan voor mensen met een psychiatrische problematiek of lichamelijke beperking. 

Toekomstige ontwikkelingen

Ook na de lancering van de nieuwe website is ons online marketingteam actief met ondersteuning op het gebied van SEO en conversie optimalisatie. Daarnaast voert Orange Juice ook online campagnes uit voor werving en selectie voor Livio. Het development team werkt op projectbasis aan uitbreidingen van de website. “Orange Juice heeft de verwachtingen zeker overtroffen met de oplevering van de twee websites en de ondersteuning op het gebied van marketing. Op basis van voortschrijdend inzicht en data analyse zien we steeds weer verbeteringen waar we samen met Orange Juice aan werken."

Maatwerk Website Livio
Livio

Proces

Livio is gestart met een selectieproces om een digital agency aan te wijzen als partner. Met als doel om op basis van de nieuwe strategie te komen tot een volledig vernieuwde website. Loraine op den Brouw-Nijhuis is digital marketeer bij Livio en vertelt over dit proces: “Een nieuwe website start met de keuze voor een digital agency. We willen daarbij niet alleen het ontwerpen en bouwen van een website uitbesteden, maar ook een partner die strategisch advies geeft en online marketing ondersteuning kan bieden. Dit in combinatie met onze voorkeur voor het Umbraco Content Management Systeem, heeft een set van criteria opgeleverd waarmee we een aantal agencies hebben uitgenodigd voor een bureaupresentatie.” 

Een intensieve samenwerking

Vanaf de start hebben we ook ons online marketing team betrokken bij het project en de strategische keuzes.  Op deze manier voldoet de nieuwe website na oplevering ook aan de SEO richtlijnen en is er aansluiting met de online campagnes. Tijdens de realisatiefase hebben we elke 2 weken een demo gepresenteerd aan het team van Livio. Het team bij Livio had gedurende de looptijd continu inzicht in de planning en werkzaamheden, waarbij aanpassingen direct doorgevoerd konden worden. Onze specialisten vormden samen met de teamleden van Livio één hecht team, waardoor het project binnen de afgesproken budgetten en planning kon worden opgeleverd. 

Maatwerk Website Livio 2

Prestaties van website en campagnes

+36% aantal vacatures
+66% aantal sollicitaties
Het totaalpakket bij Orange Juice is prettig. Voor alle disciplines is er een direct aanspreekpunt en hierdoor kan er in korte tijd een professionele website worden gerealiseerd. Doordat er snel geschakeld kon worden, gingen we als een malle en waren we binnen 6 weken al klaar.
Loraine Nijhuis Digital marketeer bij Livio

We helpen je graag om digitaal succes te behalen

Wij vertellen graag meer over onze oplossingen. Je kunt ons bereiken via telefoon of mail.
Remco Van Nieuwenhoven
Remco van Nieuwenhoven Oprichter & Digitale strateeg
ContactEmployee Remco van Nieuwenhoven +31 (0)26 327 40 45 remco@orangejuice.nl
Over mij
  • ️Zen
  • Zoons
  • Handicap 17
Dion Van Nieuwenhoven
Dion van Nieuwenhoven Technisch directeur
ContactEmployee Dion van Nieuwenhoven +31 (0)26 327 40 45 dion@orangejuice.nl
Over mij
  • Leest alles
  • Hobbytuinder
  • Speelt (een beetje) gitaar en piano