Slaapadvies op maatProduct configurator

Sleep Fast
IphoneM Line

De klant en de uitdaging

Beddenwinkel Sleep Fast is 26 jaar geleden opgericht door Helma en Nico-Jan Wolfswinkel. Als vervolg op het succes van de twee fysieke winkels, hebben zonen Alex en Stefan Wolfswinkel drie jaar geleden besloten om de matrassen ook online aan te bieden. Momenteel geeft de online beddenwinkel vooral veel advies aan klanten middels de livechat. Om nog beter in te kunnen spelen op de persoonlijke wensen van de klant willen Alex en Stefan een online matrassenwijzer, in de vorm van een product configurator, aan de webshop toevoegen. Ze vragen Orange Juice om dit te realiseren.

Group Photo

Inventarisatiefase

In de inventarisatiefase hebben we in meerdere werksessies met het team van Sleep Fast het project in kaart gebracht. In deze sessies bespreken we de langetermijnstrategie van het bedrijf, hoe ze de online markt benaderen en hoe dit aansluit bij de fysieke winkels. Alex en Stefan vertellen ons wat belangrijke aandachtspunten zijn bij de selectie en aanschaf van een matras. Om alles met eigen ogen te kunnen aanschouwen, gaat het team van Orange Juice ook op bedrijfsbezoek in Amersfoort. Dit is essentieel om de klant en producten beter te leren kennen in de eerste fase van samenwerking.

Result

"Orange Juice heeft ons boven verwachting verrast! Het team van Orange Juice heeft zich volledig in de matrassenbranche gestort en blijft betrokken om continu het beste uit ons online project te halen."

Alex
Alex Wolfswinkel

Mede-eigenaar van Sleep Fast

De resultaten

De online matrassenwijzer maakt het voor gebruikers makkelijker om een matras te vinden die aansluit op hun persoonlijke behoeftes. Door het beantwoorden van enkele vragen – met betrekking tot lichaamsvorm, lengte, gewicht, slaaphouding en eventuele klachten – wordt een selectie van twee matrassen gegenereerd; één voor de beste nachtrust en de andere met de beste prijs-kwaliteitverhouding. Het uiteindelijke advies is terug te vinden door middel van een uitklapbaar label aan de rechterkant van het scherm.

Wist je dat Sleep Fast uitgebreid met klanten chat online?

De matrassenbranche is soms moeilijk te vatten voor consumenten en niet iedereen heeft het volste vertrouwen in de matrassen door het grote aanbod in Nederland. Zo ook een klant waarbij Alex en Stefan een halfuur op de chat bezig waren om duidelijk te krijgen dat de webshop echt te vertrouwen is en dat ze het beste met de klant voor hebben. Uiteindelijk bleek de klant de familie Wolfswinkel privé te kennen van 15 jaar geleden. Dit was het laatste zetje dat de klant nodig had om het advies voor een matras van Sleep Fast op te volgen. Voor Sleep Fast is de online chat dus belangrijk om persoonlijk advies te kunnen bieden en klanten extra vertrouwen te geven.

Slaapadvies op maat

Één van de belangrijkste doelstellingen van dit project is om online bezoekers in contact te brengen met de slaapadviseurs. Dit realiseren we onder andere door een integratie van de online chat in de configurator. De keuzes van de klant in de matrassenwijzer zijn hierdoor direct inzichtelijk voor de medewerkers van Sleep Fast. Zo kunnen ze de klanten optimaal bedienen.

Chatbox

Usability

Iedere persoon heeft een ander matras nodig. Daarom heeft Orange Juice een functie ingebouwd waardoor eindgebruikers niet alleen voor zichzelf een matras kunnen zoeken, maar tegelijk ook voor hun partner. Hierbij houdt de applicatie rekening met de combinatie van antwoorden; als jij allergisch bent voor latex, krijgt je partner ook geen latexmatras als advies. De matrassenwijzer is geoptimaliseerd om met zo min mogelijk klikken feilloos door de webapplicatie te navigeren.

Step 1