Conversie optimalisatie

Orange Juice is expert als het gaat om digital commerce oplossingen op maat. We werken van concept tot conversie. Dit houdt in dat wij naast de realisatie van online projecten ook gespecialiseerd zijn in de stap die hierna komt: conversie optimalisatie. In alle gevallen zetten we een combinatie van verschillende tools en technieken in om de online resultaten te optimaliseren.

Website Optimalisatie 1B

TRAFFIC VERHOGEN & CONVERSIE OPTIMALISATIEMeer rendement

Een hoger conversiepercentage betekent dat een groter deel van de websitebezoekers tot actie overgaat. Dit levert dus meer rendement uit het online verkeer. Om dit te bereiken nemen we de gehele online customer journey onder de loep. Kan een bezoeker moeiteloos door de site navigeren? Is alle informatie eenvoudig te vinden? Dit zijn slechts een aantal van de punten waarop we de website beoordelen. We streven naar de perfecte online customer journey, zonder knelpunten die iemand ervan kunnen weerhouden om tot actie over te gaan.

Website Optimalisatie 2B

TOOLS & EXPERTISEWebsite optimalisatie

Verbeteringen in de customer journey brengen we in kaart met behulp van verschillende tools en technieken. Een optimalisatietraject begint bij ons met een expert review, wat inhoudt dat een team van experts uit verschillende disciplines de website beoordeelt. In alle gevallen levert dit waardevolle inzichten op die we dankzij onze expertise en ervaring kunnen vertalen naar concrete verbeterpunten. Vaak is het een combinatie van verschillende optimalisaties die samen een groot verschil in de user experience teweegbrengen. Denk hierbij aan technische optimalisaties zoals de laadsnelheid, HTML codes en URL structuren, maar ook content verbeteringen en visuele aanpassingen. Sommige optimalisaties voeren we direct door, bij andere toetsen we de verschillende mogelijkheden met behulp van A/B testen. Op deze manier kunnen we het maximale resultaat halen uit elk online project.

Website Optimalisatie 3B

Meten en vergelijkenA/B testen

Met A/B testen onderzoeken we de effectiviteit van twee varianten van een websitepagina of pagina-onderdeel, zoals een button. Gebruikers worden willekeurig ingedeeld in verschillende groepen, waarbij iedere groep een andere variant van de website te zien krijgt. Door het gedrag van gebruikers te meten en vergelijken kunnen we vervolgens bepalen welke variant, A of B, het beste werkt voor gebruikers. Door verbeteringen door te voeren op basis van A/B testen, kunnen we de conversie optimaliseren.

Customer behaviorHotjar

Een andere tool die wij graag gebruiken om conversie optimalisaties in kaart te brengen is Hotjar. Hotjar biedt verschillende tools voor het analyseren van gebruikersgedrag, ook wel bekend als customer behavior. Deze tools zijn heatmaps, schermopnames, conversietrechters, feedback, feedback polls en surveys. De kwalitatieve data die door deze tools verzameld wordt, biedt gedetailleerd inzicht in het bezoekersgedrag op een website of webshop. Zo kunnen we verbeteringen en kansen in de customer journey identificeren en de webshop optimaliseren.