Social media adverteren

Social media adverteren is een effectieve manier je doelgroep te targeten. Je kunt namelijk gericht adverteren op basis van demografie, geografie en de interesses van je doelgroep. Door deze data te analyseren kunnen we vervolgens soortgelijke mensen vinden en het bereik van je merk steeds verder uit bouwen. Ook is het middels social media adverteren mogelijk om te retargeten, ofwel voorgaande bezoekers opnieuw te benaderen en jezelf nog eens onder de aandacht te brengen. Adverteren op social media kan op verschillende sociale netwerken. Daarom kijken we per opdrachtgever naar de gezette doelstellingen en de customer journey van de klant. Op basis daarvan formuleren wij een social media strategie en vertalen deze naar sterke campagneadvertenties op maat.

Focus op beeldAdverteren op Instagram

Instagram is het snelstgroeiende social media platform van Nederland. Dagelijks maken ruim 3,4 miljoen Nederlanders gebruik van het medium. Met verschillende advertentiemogelijkheden binnen Instagram kun je je doelgroep inspireren en nieuwe producten laten ontdekken, verkeer naar je website leiden en conversies realiseren. Instagram-advertenties zijn inzetbaar in elke fase van de customer journey, voor zowel B2C- als B2B-bedrijven. De focus op (video)beeld biedt veel mogelijkheden om door middel van creative content merken, producten en diensten op het juiste moment van de customer journey onder de aandacht te brengen. Wij helpen je graag bij realiseren van creatieve en effectieve Instagram-advertentiecampagnes.

Gericht targetenAdverteren op Facebook

Facebook is één van de meest grote en sterke social media kanalen om op te adverteren. De concurrentie is de afgelopen jaren dan ook erg toegenomen en het organisch resultaat loopt terug. Met een sterke Facebook advertentie-campagne kun je je doelgroep op verschillende manier bereiken. Deze doelgroepen kun je zelf definiëren op basis van uitgebreide targeting mogelijkheden zoals demografische en geografische kenmerken, online gedrag en interesses. Facebook advertenties kunnen bijdragen aan verschillende doelstellingen; van het verhogen van de brand awareness tot genereren van traffic en realiseren van conversies. Een goed geoptimaliseerde advertentie is hierbij van groot belang als je relevante bezoekers met de juiste intentie wilt trekken. Wij helpen je graag bij het opzetten, instellen en optimaliseren van succesvolle Facebook advertentie campagnes.

Inspiratie delenAdverteren op Pinterest

Adverteren op Pinterest is een effectieve manier om awareness voor je product of merk te genereren. Het social media platform functioneert als online prikbord en heeft wereldwijd meer dan 250 miljoen gebruikers. Hier kunnen ze inspiratie en nieuwe ideeën opdoen over uiteenlopende onderwerpen zoals fitness, kleding, inrichting en recepten. Gebruikers kunnen afbeeldingen pinnen op zogenaamd borden. Elke pin geeft een afbeelding, video of artikel weer. De gebruiker kan deze pins categoriseren op borden die de gebruikers naar eigen wens kan aanmaken en beheren. Pinterest advertenties kunnen bijdragen aan verschillende doelstellingen zoals het vergroten van de brand awareness, genereren van traffic en communiceren van acties. Wij adviseren je graag over hoe je gericht je doelgroep kunt bereiken met adverteren op Pinterest en helpen met het opzetten, instellen en optimaliseren van de campagnes.

Professionals bereikenAdverteren op LinkedIn

LinkedIn is een social media platform voor professionals. Het medium wordt voornamelijk gebruikt om kennis te delen en netwerken te onderhouden. Als business-to-business onderneming is het dus waarschijnlijk dat je doelgroep gebruik maakt van LinkedIn. Gebruikers van het medium hebben vaak een andere intentie dan gebruikers van andere social media platformen. Daarom zijn de targetmogelijkheden van LinkedIn advertenties ook anders; zo is het mogelijk om te targeten op functietitel, bedrijfstak en senioriteitsniveau. Hierdoor toon je de advertenties alleen aan personen waarbij de kans groot is dat ze tot actie aangezet worden. LinkedIn-advertenties kunnen voor verschillende doeleinden ingezet worden, zoals het vergroten van de brand awareness, het genereren van traffic en het genereren van leads. Op basis van de gezette doelstellingen, kunnen we bepalen welk advertentieformat het beste bij je digitale strategie past. We stellen de campagnes en optimaliseren deze doorlopend.

Adverteren op YouTubeVideomarketing

Video marketing wordt steeds meer toegepast. Het grootste en belangrijkste platform? YouTube. Sinds de oprichting in 2005 is het platform enorm gegroeid. Inmiddels gebruiken meer dan 1,3 biljoen mensen YouTube en ontvangt het platform circa 30 miljoen bezoekers per dag. Het enorme bereik en de frequentie van gebruik maak het dan ook een interessant kanaal om op te adverteren. Op basis van je doelstellingen en doelgroep, stellen we een strategie met KPI’s op. Deze strategie vertalen we vervolgens naar een videoadvertentiecampagne op YouTube. Hierbij targeten we mensen die interesse hebben in jouw product of dienst, gebaseerd op hun zoekgedrag en interesses.