Zoekmachine adverteren

Wil je adverteren via Google? Met zoekmachine adverteren kunnen we je doelgroep via het juiste kanaal en op het juiste moment in de customer journey bereiken. Eerst analyseren we doelgroep en bepalen we de doelstellingen. Vervolgens ontwikkelen we advertenties voor de meest geschikte kanalen en zetten deze in. Daarnaast beheren we je campagnes, analyseren de data en definiëren verbeteringen om maximaal rendement uit je online project te halen. Hierbij blijven we voortdurend met je in gesprek over de strategie, doelstellingen en resultaten. Door intensief samen te werken en onze kennis te delen, kunnen we het maximale uit je internet project halen.

Target op specifieke zoekwoordenGoogle Ads

Zoek je binnen Google op een bepaalde term? Dan zijn de eerste vier resultaten vaak advertenties. Deze posities op specifieke zoekwoorden kun je via Google kopen door middel van een biedingssysteem. Zo zorg je dat je gevonden wordt wanneer potentiële klanten via Google Search en Google Maps op zoek zijn naar organisaties zoals die van jou. Door te adverteren op specifieke zoekwoorden die verwant zijn aan jouw product of dienst en een relevante intentie hebben, kun je heel gericht adverteren en de juiste doelgroep targeten. Je betaalt enkel wanneer iemand op jouw advertentie klikt, beter bekend als Cost Per Click (CPC). De CPC van een advertentie hangt af van de zoekwoorden waar je op adverteert en de branche. Onze experts helpen bij het opzetten en optimaliseren van je campagnes. In combinatie met onze andere online marketing specialismen, zorgen we ervoor dat je tijdens elke fase van de customer journey zichtbaar bent bij je doelgroep.

Op basis van een productfeedGoogle Shopping

Google Shopping is uitgegroeid tot een belangrijke plek voor het promoten en verkopen van producten. Waar de advertenties eerst klein en in de zijlijn van de zoekresultaten van Google vertoond werden, worden nu vrijwel altijd de advertenties direct bovenaan de pagina getoond. Een goed geoptimaliseerde advertentie is dus van groot belang als je relevante bezoekers met koopintentie wilt trekken. Wij helpen je daar graag bij. In vergelijking met Google Ads Search campagnes, bestaan de Shopping-advertenties niet alleen uit tekst, maar worden ook foto’s beschrijvingen en prijzen toegevoegd. Een ander verschil tussen Shopping en Ads is dat Shopping niet werkt op basis van zoekwoorden, maar met een product feed. De informatie hiervan geef je door via Google Merchant Center.

Bereik ruim 85% van de internetgebruikersGoogle Display

Via het Google Display Netwerk kun je met grafische advertenties ruim 85% van de Nederlandse internetgebruikers bereiken. Het netwerk omvat namelijk een verzameling van een groot aantal partnerwebsites, zoals YouTube en nu.nl. De opzet en uitvoering van een Google Display campagne hangt af van je doelstellingen, digitale strategie en natuurlijk doelgroep. Op basis hiervan adviseren we je over de te volgen strategie. Ook bespreken we de verschillende afrekenmodellen van de campagnes. Bij Google Display hebben we het dan over CPC (kosten per klik) CPM (kosten per 1000 vertoningen) en doel-CPA (kosten per acquisitie). Wij helpen je ook graag bij het opzetten, instellen en optimaliseren van de Display campagnes, zodat jij kunt groeien.