De 9 beste AdWords extensies

01 augustus 2016 Online marketing

Advertentie-extensies zijn een uitbreiding ('extensie') van de standaard tekstadvertenties. Advertentie-extensies zijn een type advertentie-indeling waarmee je extra informatie over een bedrijf kunt weergeven. Ze maken het nog aantrekkelijker voor gebruikers om op je advertenties te klikken. Sommige advertentie-extensies zijn handmatig toe te voegen, andere zijn geautomatiseerd.

Sitelink
Sitelink extensie

Sitelinks bieden de adverteerder de kans om vier links toe te voegen aan de advertentie. De sitelinks bieden niet alleen onderscheidend vermogen, maar het geeft de gebruiker de kans om direct de pagina te selecteren welke het meest relevant is.

Soms geven de sitelinks een samenvatting van de betreffende pagina. Deze beschrijving kan zelf ingevoerd worden op AdWords.

App
App extensie

De app extensie biedt de gebruiker direct de mogelijkheid om een app te downloaden. Deze advertentie is logischerwijs alleen interessant voor adverteerders die een app willen promoten of willen tonen bij hun advertentie. De link stuurt de gebruiker direct door naar de app store of begint met het downloaden van de app.

Call
Call extensie

Wanneer een gebruiker de advertentie tegenkomt kan de optie gegeven worden om direct contact op te nemen. Dit is vooral interessant voor mobiele gebruikers. Deze call extensie toont je telefoonnummer naast de advertentie en geeft direct de mogelijkheid om te bellen zonder dat er naar contactgegevens op de website gezocht hoeft te worden. Het meten van het aantal ‘calls’ is lastig. In bepaalde landen kan er een door Google aangeboden forwarding nummer gebruikt worden. Deze service toont het aantal gesprekken en de gespreksduur. Deze service is echter (nog) niet beschikbaar in Nederland.

Previous
Previous visits

Deze extensie toont aan de gebruiker of hij/zij eerder op een Google resultaat van dezelfde aanbieder heeft geklikt. De extensie kan gebruikt worden om irrelevante kliks te voorkomen of om vertrouwen op te wekken. Deze extensie wordt automatisch geactiveerd bij het opstarten van een AdWords campagne en vereist geen extra handelingen.

Structured Snippets
Structured snippets

De structured snippets zijn perfect voor het tonen van een serie merken, services of producten. Gebruikers krijgen een voorbeeld van de aard en het aanbod van de producten en services voordat ze op de advertentie klikken. De snippet toont een regel met daarin de gekozen serie. Alle gegevens zijn vrij in te voeren door de adverteerder. Er kan een keuze gemaakt worden uit de volgende series:

  • Voorzieningen
  • Merken
  • Cursussen
  • Studieprogramma's
  • Bestemmingen
  • Aanbevolen hotels
  • Dekking
  • Modellen
  • Buurten
  • Services
  • Shows
  • Stijlen
  • Typen
Callout
Callout extensie

Mocht er niet genoeg ruimte zijn in je advertentie om te communiceren wat je wilt dan zijn er altijd nog de callout extensies. Deze geven de mogelijkheid om je USP’s (bijv.: gratis verzending, 40 jaar ervaring, etc.) puntsgewijs te communiceren. Er kunnen tot vier callouts getoond worden onder een advertentie.

Locatie
Location extensie

Toon een of meerdere vestigingen bij je AdWords advertentie. De extensie voegt het adres, telefoonnummer en de openingstijden toe aan de advertentie. Perfect in te zetten voor bijvoorbeeld een keten met verschillende vestigingen.

Review
Review extensie

Wordt getoond wanneer er gebruik gemaakt wordt van reviews welke zijn verzamelt op de website. Aangezien een gedeelte van je reputatie bepaalt wordt door de mening van vroegere consumenten kan deze extensie helpen bij het positief beïnvloeden van een gebruiker zijn perceptie. Ook kan het een onderscheidend vermogen bieden ten opzichte van de concurrentie.

Offer
Offer extensie

De offer extensie is de meest recent uitgebrachte extensie voor AdWords. Het is mogelijk om een product en de prijs toe te voegen aan de advertentie inclusief een call to action button. Op deze manier kan de gebruiker wanneer hij de advertentie en het juiste product ziet direct naar de productdetail pagina gaan. De extensie wordt alleen getoond op mobiele apparaten en wanneer de advertentie op de eerste plek staat.

Samenvatting

Alles samenvattend: AdWords extensies zijn een must voor je campagnes. Ze bieden veel toegevoegde waarde voor jou en de consument. Bepaal zelf welke extensies interessant zijn voor je onderneming.

Vragen over het implementeren van de AdWords extensies? Neem vrijblijvend contact met ons op door te bellen naar Orange Juice +31 (0)26 327 40 45.