We beginnen het adviestraject met een test van de e-commerce mogelijkheden, bestaande uit één of twee campagnes. Momenteel is er nog niet genoeg verkeer op de website om te concluderen of mensen bereid zijn om de design meubels online te kopen. Het doel van de test is om te kunnen achterhalen hoe makkelijk het is om bezoek te trekken, hoeveel budget dat kost en of we deze bezoekers ook daadwerkelijk kunnen verleiden tot aankoop in de webshop. Op basis van de resultaten kunnen we vervolgens besluiten of we de test stoppen, aanpassen of juist doorzetten.
Een mogelijke uitkomst van het adviestraject is dat de strategie een combinatie wordt van online verkoop met aanwezigheid en verkoop in fysieke winkels (via retailers). Maar als blijkt dat mensen de meubels en het hout toch eerst willen zien en voelen, dan heeft online verkoop niet voldoende toegevoegde waarde.
LiveChat
In afwachting van de testresultaten heeft Orange Juice wel geadviseerd om LiveChat te implementeren op de website en -shop. De chatfunctionaliteit maakt het mogelijk om de interactie met gebruikers op te zoeken en meer te weten te komen over de klantreis en het online consumentengedrag. Dit is waardevolle informatie bij het bepalen van de juiste internetstrategie voor Family W.