Steeds meer mensen, bedrijven en winkelstraten zetten inmiddels hun vraagtekens bij het jaarlijkse koopjesfestival. De impact op ons milieu en het klimaat is enorm. En voor kleine, lokale retailers is een extra kortingsperiode als Black Friday een flinke tegenvaller. Dit kan anders. Bij Black Friday gaat het om kwantiteit in plaats van kwaliteit. Bij Green Friday is het juist andersom: kwaliteit en duurzaamheid moeten het nieuwe normaal worden.
Green Friday voor een groenere wereld

Black Friday… we kennen allemaal de hysterische beelden uit de VS. Massa’s mensen die al gillend, duwend en vechtend door de winkels rennen om de meest voordelige deals te scoren. In Nederland gaat het er iets minder heftig aan toe, maar ook wij maken ons schuldig aan massaconsumptie tijdens het laatste weekend van november. Tijd voor een ander geluid. Samen met Trees for All willen wij van Black Friday een Green Friday maken.
Bij Orange Juice vinden we het belangrijk om een steentje bij te dragen aan het verduurzamen van de wereld. Als internetbureau staat ons kantoor vol schermen, notebooks en elektronische apparatuur, die samen best een forse footprint achterlaten. En dan hebben we de hoeveelheid energie die nodig is voor internet, serverparken en alle andere zaken waar wij afhankelijk van zijn nog geeneens meegeteld. Daarom steunen wij Trees for All met een vaste donatie per jaar. Jaarlijks laten wij 480 nieuwe bomen aanplanten via deze stichting om ook een bijdrage te leveren aan een groenere wereld.
Naast zakelijk donateur, werken wij sinds 2019 samen met Trees for All om de online zichtbaarheid te vergroten en meer impact te creëren. Zo helpen we bijvoorbeeld bij het opzetten van Google Ad Grant campagnes en Facebook advertising campagnes. Maar we willen meer doen; meer mensen bewust maken van klimaatverandering, meer bomen planten en meer CO2 compenseren. Daarom introduceert Trees for All dit jaar The Green Friday Movement. Samen met consumenten en bedrijven wil de stichting de krachten bundelen in de strijd tegen klimaatverandering. En daar dragen wij graag aan bij. Daarom doneren we op 27 november, Green Friday, 50 bomen extra, bovenop onze jaarlijkse bijdrage van 480 bomen.
Om Trees for All te verder te kunnen ondersteunen hebben wij de domeinnaam Greenfriday.nl aangekocht, zie www.greenfriday.nl . Zo willen we, met Trees for All als aanvoerder van het platform en de beweging, Green Friday belangrijker maken dan Black Friday. Met het platform willen we bereiken dat ook andere bedrijven en partners van Trees for All onderdeel worden van deze beweging. Want alleen samen maken we verschil.
Wij nodigen ook jou graag uit om een steentje bij te dragen. Met de Green Friday Deals van Trees for All krijg je 25% korting op je donatie. Dan plant Trees for All namens jou bomen in Nederland en het buitenland.