Kepri is opgericht door jeugdvrienden Maarten Majoie en Diederik Enneking. Beide heren werken al lange tijd in de textielindustrie en weten precies waar ze de meest superieure én duurzame grondstoffen kunnen vinden voor prachtige textielproducten. Hierbij staan duurzame productieprocessen, organische grondstoffen, kwaliteit en esthetiek voorop. Binnen het thema ‘soft awakenings’ gaat Kepri de komende jaren nog meer producten toevoegen aan het assortiment.
Kepri Cotton zet online groeispurt in met Orange Juice

De initiatiefnemers van Kepri Cotton hebben een prachtig merk op de markt gebracht. Beddengoed en badlakens van de allerhoogste kwaliteit en eenvoudig via een webshop aan te schaffen. Er is veel aandacht besteed aan de beleving van het merk, hetgeen tot uitdrukking komt in de productkwaliteit, de foto’s en de verpakking. Bij de lancering van het merk werd door de markt enthousiast gereageerd en er zijn veel publicaties verschenen in diverse magazines. En nu is het tijd om door te groeien.
Op verzoek van Kepri hebben de experts van Orange Juice de bestaande webshop grondig geanalyseerd. Designers, webdevelopers en online marketeers controleren de performance, usability en bestelflow op mogelijke obstakels en komen met concrete verbeteringen. Een dergelijke analyse noemen wij bij Orange Juice een ‘Expert Review’.
Op basis van de expert review werd duidelijk dat er veel verbeterpunten zijn met betrekking tot de website www.kepricotton.com en de bijbehorende online marketingactiviteiten. Aankomend jaar gaan wij zoveel mogelijk van deze verbeterpunten doorvoeren, om zo de conversie significant te verhogen. De performance van de webshop kan aanzienlijk worden verbeterd, zowel qua usability en webtechniek. Voor het laatste is ook inzet van de webbouwer vereist. Daarnaast gaan we zorgen voor meer websitebezoek, onder meer door zoekmachineoptimalisatie (SEO) en inzet van online advertentiecampagnes (SEA en social media).
Verder heeft Kepri nog geen datagedreven aanpak. Orange Juice zal alle KPI’s realtime inzichtelijk maken door het gebruik van marketingdashboards. Hierdoor kunnen we samen met Kepri bepaalde aannames toetsen en continu onze online-marketingactiviteiten bijsturen en verfijnen. Samen op naar mooie resultaten!