ONLEVEL heeft ambitieuze doelstellingen geformuleerd voor de komende vijf jaar. Eén van deze doelstellingen is een snelle groei van de online omzet. Er is al een internationale webshop gebaseerd op het Shopware platform, echter er is veel ruimte voor verbetering op het gebied van SEO, SEA en conversie optimalisatie. In de komende maanden gaan wij met het team van ONLEVEL samenwerken om websiteverbeteringen door te voeren, de website beter vindbaar te maken in de zoekmachines en starten we met meerdere online campagnes.
Samenwerking met ONLEVEL

Wij gaan samenwerken met ONLEVEL om de internationale e-commerce operatie uit te bouwen. ONLEVEL is in 2000 als staalbouwbedrijf opgericht en heeft zich sindsdien ontwikkeld tot een innovatief bedrijf voor het ontwerpen en leveren van glazen balustradesystemen en railings. Sinds 2015 heeft het bedrijf twee vestigingen, namelijk in Duitsland en Engeland. Met ruim 200 partners is de onderneming op 5 continenten vertegenwoordigd. ONLEVEL biedt een systeem van vloerprofielen, ruimtehoge beglazingen, punthoudersystemen en innovatieve klemoplossingen voor verschillende toepassingen, zie ook www.onlevel.com.
Een online marketingproject start bij Orange Juice altijd met een nulmeting en een eerste analyse van de beschikbare data. Daarna zetten we online dashboards op met KPI’s, zodat snelle bijsturing mogelijk is. Een datagedreven aanpak is een noodzakelijke voorwaarde voor het succesvol uitvoeren van online marketing werkzaamheden.
Nu we inzicht hebben in de data kunnen we starten met online campagnes. Op basis van een toename in bezoekers kunnen we analyseren waar de knelpunten in het bestelproces zitten, zodat we de conversie kunnen verhogen. Conversie optimalisatie bestaat uit veel verschillende aspecten, maar vanuit een overkoepelend perspectief begint het altijd met de customer journey. Hoe eenvoudig is het voor een potentiële klant om te komen tot een online transactie.
Tijdens de samenwerking hanteren we een datagedreven aanpak. Eens in de twee weken komen we bijeen om de resultaten en actiepunten te bespreken. Tussendoor voeren we verbeteringen door en houden we de KPI’s in de gaten door middel van de online dashboards. Inzicht in de data en intensief overleg met het team van ONLEVEL maakt dat we snel vooruitgang kunnen boeken.
Met de webshop richt ONLEVEL zich op zakelijke klanten, met name de klusmannen, aannemers en bouwbedrijven. Deze B2B doelgroep heeft zelf veel verstand van montage en is gebaat bij kwalitatief hoogwaardige producten en snelle leveringen. Door het opzetten van verschillende online campagnes gaan we onderzoeken via welk kanaal we deze doelgroep het best kunnen benaderen. We doen testen met onder meer Google en Linkedin. Ook maken we gebruik van mailmarketing en analyseren we het bestaande klantenbestand. De e-commerce strategie is in de komende jaren vooral gericht op West-Europa, waarbij Benelux, Duitsland, Frankrijk, Engeland en Scandinavië belangrijke markten zijn.
Goed om te weten: naast passie voor innovatieve oplossingen, heeft ONLEVEL ook veel aandacht voor het milieu. Zo wordt er gerecycled verpakkingsmateriaal gebruikt als opvulmateriaal bij het verpakken van bestellingen. Waar mogelijk werkt men met op-maat verpakkingen van karton, dit om zoveel mogelijk het gebruik van plastic terug te dringen.
In een volgende fase van de samenwerking gaan wij een online product configurator ontwikkelen voor ONLEVEL. Hiermee moeten gebruikers zelf een glazen schuifdeur of glazen balustrade kunnen samenstellen en online bestellen. Het ontwerpen en realiseren van online ontwerpeditors en online configurators is een specialisme van Orange Juice. Hiermee kun je de klanten zelf een product laten ontwerpen of samenstellen, waarbij het personaliseren wordt gekoppeld aan een on-demand productieomgeving. Ook voor ONLEVEL is dit van grote toegevoegde waarde in de e-commerce projecten.
Samen met ONLEVEL gaan we de komende jaren prachtige resultaten boeken.