Over Trees for All

Trees for All heeft wereldwijd al miljoenen bomen geplant in de strijd tegen klimaatverandering. Je kunt via de stichting een boom planten of je CO2-uitstoot compenseren via duurzame bosprojecten. Trees for All is de enige aanbieder van CO2-compensatie via duurzame bosprojecten die voldoet aan de eisen van het CBF-keurmerk. Zo draagt de stichting bij aan een beter klimaat, meer biodiversiteit en betere leefomstandigheden van de lokale bevolking in ontwikkelingslanden.

Orange Juice Samenwerking Met Trees For All

Waarom deze samenwerking?

Trees for All is een stichting. Maar ook een stichting heeft marketing nodig om daadwerkelijk donateurs te werven. Orange Juice gaat samenwerken met Trees for All met het overkoepelende doel om de online zichtbaarheid te vergroten en zo meer impact te creëren. Want des te meer mensen en bedrijven Trees for All steunen, des te meer bomen geplant en beschermd kunnen worden.

Google Ad Grant

Als non-profit organisatie kom je bij Google in aanmerking voor de Google Ad Grant, waarbij je een maandelijks advertentietegoed van $10.000 ontvangt. Trees for All heeft zich hiervoor aangemeld en is nu een Google grantee. Als grantee heb je alleen wel net wat andere spelregels. Zo moet je onder andere een click-through rate (CTR) van minimaal 5% op accountniveau hebben, mag je maximaal $2 per klik besteden en mag de kwaliteitsscore van de zoekwoorden niet lager zijn dan 3. Verder mag er niet geadverteerd worden op zoektermen die bestaan uit één woord, of die heel breed/algemeen zijn, en moet het Google Ads account actief beheerd worden (je moet minimaal één keer per maand iets aanpassen). Een Google Ad Grant account onderhouden is dus niet geheel zonder haken en ogen. Gelukkig houden wij bij Orange Juice wel van een uitdaging!

Facebook advertising

Naast Google Ad Grant zullen wij Trees for All ook gaan ondersteunen wat betreft Facebook advertising. Hierbij is het belangrijk om te letten op advertentiemoeheid. In dat geval laat je advertenties te vaak aan dezelfde persoon zien. Zogenaamde Evergreen Facebook campagnes gaan het effect van advertentiemoeheid tegen; advertenties kunnen nog wel maanden achter elkaar weergegeven worden, maar je kan tegelijkertijd beperken voor welke periode elke gebruiker jouw advertenties te zien krijgt. Daarnaast kan je advertenties ook in een bepaalde volgorde weergeven, waardoor je een verhaal en boodschap kan communiceren. Zo’n Evergreen campagne kost nogal wat tijd en moeite om in te regelen, maar is maar resulteert vaak in een positief effect.

En verder...

Verder zullen wij de website statistieken van Trees for All gaan analyseren, en alle belangrijke en interessante data verwerken in Google Data Studio. Zo krijgt Trees for All een goed idee wat de resultaten van de online campagnes zijn en of er een verhoging in conversie te zien is. Het doel is en blijft natuurlijk om zoveel mogelijk bomen te planten en te beschermen.

Wil jij ook je CO2-voetafdruk verkleinen of een boom planten? Ga dan naar www.treesforall.nl en kijk wat jij kan doen om je ecologische voetafdruk te verkleinen, biodiversiteit te stimuleren en bij te dragen aan betere leefomstandigheden voor de lokale bevolking in ontwikkelingslanden.