Na haar studie heeft Dominique bewust de tijd genomen om zich te oriënteren op de toekomst. Ze kwam in aanraking met yoga en werd al snel een fanatiek beoefenaar. In deze periode ging ze op reis naar o.a. Canada en New York, waar yoga al veel werd beoefend. Daarna zag je deze trend ook in Nederland opkomen en openden meerdere yogastudio’s de deuren. Echter waren er nog geen winkels waar je attributen en kleding kon kopen voor yoga. Zo is Dominique op het idee gekomen om in Nederland een yoga winkel, genaamd Yogisha, te openen en al snel volgde de webshop.

Al snel werden de winkel in Amsterdam en de online verkoop een groot succes. Er werd een plan uitgewerkt om in meerdere steden een winkel te openen. Zo werden er winkels geopend in Den Haag, Rotterdam en Utrecht. Begin 2020 brak de coronapandemie uit en in het begin ging het juist erg goed. Het thuis sporten werd in korte tijd erg populair, waardoor er heel veel bestellingen werden geplaatst in de webshop. Later kreeg ook Yogisha, net als heel veel andere ondernemingen, het lastig tijdens de pandemie. De winkels hadden veel last van de lock downs en teruglopende omzet. Dominique heeft ervoor gekozen om weer terug te gaan naar de basis, terug naar waar het allemaal begon en dat is volledige focus op de winkel in Amsterdam en de webshop.

Yogisha Samenwerking Orange Juice
Yoga is niet alleen een les in een studio op een yoga mat, maar yoga is veel meer dan dat en kun je ook in je dagelijks leven toepassen.
Dominique Brandsma Eigenaresse en oprichter Yogisha

‘Stillness in the city’: Kalmte en rust, hoe breng je dat mee in de drukte van de stad?

Yoga kennen we allemaal als sport, een vorm van bewegen die goed is voor je lichaam en dit meestal in een yoga studio. Yoga is veel meer dan dat en stopt niet als je van je yoga mat afstapt. Je kunt het heel goed in je dagelijkse leven voortzetten. Veel yoga bedrijven focussen zich op de mat en de houdingen. Binnen yoga leer je flexibiliteit in lichaam en geest toe te passen. Zelf ervaart Dominique dit door het focussen wat je doet tijdens yoga, ook mee te nemen tijdens de rest van je dag. We leggen de lat soms erg hoog voor onszelf, maar het hoeft niet altijd perfect. Bedenk altijd: ‘Wat brengt yoga jou en wat kun je meenemen in de rest van jouw dag?’ Probeer na je yogales nog na te genieten van wat er gebeurd is en grijp bijvoorbeeld niet direct naar je telefoon.

Een goed voorbeeld is dat je in de rij staat in de supermarkt en de caissière doet er in jouw ogen te lang over. Normaal gesproken zou je je wellicht ergeren. Probeer juist eens op een andere manier om te gaan met zo’n situatie, door op je ademhaling te letten of in jezelf een minuut te mediteren.

Yogisha wil anderen uitdagen om yoga mee te nemen in alledaagse leven en niet alleen in de yoga studio. Je kan yoga adopteren als een bewuste levensstijl.

Orange Juice Samenwerking Yogisha

Een langdurige samenwerking

Orange Juice en Yogisha zijn voor langere tijd een samenwerking aangegaan. Dominique: ‘Via een kennis ben ik bij Orange Juice terechtgekomen en vond het eerste contact gelijk erg fijn. Mijn eerdere ervaringen met andere partijen waren erg onpersoonlijk en kwamen meer over als ‘standaard fabriekjes’. Bij Orange Juice was het persoonlijk en wordt er heel erg gekeken vanuit de wens van de klant. Er wordt echt maatwerk geleverd. Ik merkte direct dat er interesse was in mij, mijn onderneming, wat het doel is en wat op lange termijn de ambities zijn.

Ik verwacht een persoonlijke samenwerking met intensief contact. Dit miste ik bij andere partijen, waarbij je af en toe een vaag rapport opgestuurd kreeg. Remco heeft aangegeven dat het een ‘two way street’ is en verwacht ook dat de klant actief bijdraagt. Je wordt betrokken bij wat er gebeurt en ondanks dat je geen verstand hebt van bepaalde zaken, wordt het op zo’n manier uitgelegd dat het voor iedereen te begrijpen is. De combinatie van de intensiviteit van contact en elkaar aanvullen, maakt het een sterke samenwerking.’

Yogisha is een geweldig merk en er zit een bevlogen team achter onder leiding van Dominique. Nog belangrijker, men gelooft in de missie van een gezonde en duurzame levensstijl. Er zit veel potentie in de webshop en wij gaan vol energie aan de slag om de online omzet flink te laten groeien.
Remco van Nieuwenhoven CEO Orange Juice

Wat gaan wij voor Yogisha betekenen?

Voor Yogisha zijn wij als online marketing partij verantwoordelijk voor het volledige online marketingtraject. Hierbij richten we ons op verschillende aspecten van online marketing, waaronder SEO, SEA, conversie optimalisatie, content strategie en data-analyse.

Naast het uitvoeren van de werkzaamheden, zullen we Yogisha ook voorzien van advies en begeleiding, zodat zij zelf ook aan de slag kunnen met het optimaliseren van hun online aanwezigheid, onder meer op social media. Door ons brede aanbod aan diensten en expertise op het gebied van online marketing, zullen we Yogisha helpen om hun webshop te laten groeien en nog meer succes te behalen.

Benieuwd wat we voor jouw organisatie kunnen betekenen? Klik hier voor meer informatie of neem contact met ons op.